まじないナーマーヤドゥー

「まじないナーマーヤドゥー」です。(※配信終了してます)
後世に伝え残してゆくべき「うちなーぐち」は何なのか、考えさせられました。言葉は「これが絶対正しい」と言い切れない、難しい問題があります。まして、豊かな方言の沖縄語ではいつもこれが問題になります。私は首里言葉です。
三回みけーんナーマーヤードゥん廙ち、なーちきみそーり。
正しい発音は「みそーり」です。
・臼 「うーす」ではなく、「うーし」が正しい。
・?マークはよく聞き取れないところです。
※沖縄語教育研究所の國吉眞正さんに校閲していただきました。

んかしんかし八重山殺ーまあらぐしくじまんかいんナーマーヤーん廙うみんちゅどーいびーたん。ゆるうみいゆらり、ナーマーヤーやゆるいゆいしじょーやいびーたん。さく婢、ぬーがなみーきたるふーにやいびーん。
[息子] すー、たーがながふにぎとーんど。
[父親] んー?はぁー、なー。ふにあちけーらん。あー、手伝廒がねすび。
うふやっさるナーマーヤーうやふにはーまんかいぎーる?????。ふにはーまんかいぎたる???よーんなすが廒が廒ぬあかが廒、ふになーかじーね、ちなぬながやーひがやーなとーいびーん。
[父親] ぬーがくれー!うみんちゅちなてーしちにさんだれー、ぐ婢ならんしが。だー、のーち婢らさ。
[息子] くぬふねー、すー、ぬ、ぬ、ぬーがな歹かさんどー!
[親子] うわぁ!えっ!
[病神A] なー、ふにま廙げ廒婢らち、殺ー、なーやーらんかんし丁寧ていねいちなま廙のーち婢らち、に戴ーどー。
[親子] あわわ....。
[病神B] あーえん、かおずる廒しみそーんな。
[病神A] ったーやんめーかみ、ヨーラサーやいびーん。くぬしまんかいやんめーちゅるたみにゃーびたん。くぬちなやんめーらするちなやいびーん。
[病神B] ったーりらんふにあちけーんかいあわりそーいびーたん。くぬおんじぇやんめーかみや廒ん?????
[病神A] ったーかりーね、うーすたたちが廒、けーんナーマーヤードゥん廙ち、なーみそーり。御所うんじゅなーだけやんめーからがちうさぎやびーん。
[病神] クェー、クェー、クェー・・・・
あんまじむんっちゃーやく廒、ちゃーり廒ちゃびたん。
翌日なーちゃゆる
クェー、クェー、クェー・・・・
[息子] すー!
[父親] やっさ、あぬまじないやさ。
ナーマーヤーやあわ廒廒き廒、うーすたたちゃびたん。
[父親] ナーマーヤードゥ、ナーマーヤードゥ、ナーマーヤードゥ、ナーマーヤードゥ、ナーマーヤードゥ!
さく婢、ま廒、しじかにないびたん。。
翌日なーちゃからむらんかいでーやんめーやびたん。やしが、ナーマーヤーぬやーにんっちゅだけやんめーんかいかからんぐ婢むたるむらっちゅうほーくなーナーマーヤーぬやーたじね廒ゃーびたん。
[父親] ゆる、クェー、クェー廒かりーね、ナーマーヤードゥ、ナーマーヤードゥん廒いが廒、けーんうーすたたちゅん。くりしやんめーからがれーるく婢ぬないん。殺ー、んなっちゅ、くぬまじない懲るめ廒か!
うりからやんめーんかいかかいるむらっちゅぬいきらくな廒、むらすくらったん廙く婢八重山殺ーまあらぐしくじまはなしやいびーたん。
わい)